Co vás přimělo k tomu, že jste se rozhodla vstoupit do rodinné firmy, která se již čtvrtou generaci zabývá výrobou koupelen? Měla jste už dříve nějaké přímé zkušenosti s marketingem koupelnových řešení nebo výrobků ze smaltované oceli?
V první řadě mě fascinoval materiál, který kombinuje luxus a udržitelnost a je vysoce trvanlivý a extrémně odolný. Není hezké a chvályhodné postavit se proti konzumní společnosti a zasadit se za materiál, který je stvořen na věčnost? Materiál, který po dlouhé životnosti splní svůj účel, vrátí se podle principu „Cradle-to-Cradle“ zpět ke svému původu a je stoprocentně vrácen do recyklačního cyklu. To je také výrazný rozdíl oproti módnímu průmyslu, ve kterém jsem pracovala dříve. Luxusní segment mi jako marketingové specialistce zůstal, ale nyní v nových podobách. Příkladem je právě uvedená kolekce „Avocado Dreams Collection“ od britské návrhářky a designérky Bethan Laury Wood. „Rozhodla jsem se pro design, který teče a víří kolek křivek klíčových koupelnových prvků KALDEWEI,“ vysvětluje designérka.
Historie značky KALDEWEI sahá více než 100 let zpět. Která historická událost nebo období ve vývoji rodinného podniku vás inspiruje i dnes?
V KALDEWEI se neohlížíme zpět, ale stále se díváme dopředu! A to je pravděpodobně také největší zdroj inspirace: nezastavitelný průkopnický duch, láska k designu a absolutní perfekcionismus při realizaci, které značku vždy provázely až do dnešních dnů.Pokud si přesto někdo dovolí zabloudit pohledem zpět, je to pravděpodobně láska k designu a absolutní perfekcionismus při realizaci, které značku vždy provázely a stále provází.
Jaké jsou nejdůležitější současné trendy v sanitární technice?
Stručně řečeno: udržitelnost. My však ve společnosti KALDEWEI nevnímáme udržitelnost jako trend, ale jako úkol pro celé generace. Protože naše výrobky do koupelen jsou díky recyklovatelným materiálům tak jako tak vždy udržitelné. Základní trendy jsou volně stojící vany, sprchy v úrovni podlahy a exkluzivní umyvadla. Kromě toho se do popředí stále více dostává podpora řemesel.
Roste v dnešní době také zájem o mini koupelny? V roce 2020 jste získali významné ocenění za řešení malých koupelen KALDEWEI. Můžete našim čtenářům prozradit, čím je design KALDEWEI tak zajímavý?
Nedostatek obytného prostoru vyžaduje realizaci malých koupelen. Motto „méně prostoru pro více svobody“ a „maximálně efektivní obytný prostor s minimální ekologickou stopou“ navíc odpovídá současnému duchu doby. To je také aktuální zakázka populárních Tiny Houses, které vyžadují mini koupelny, ale se stejně vysokými standardy udržitelnosti a designu. A to se ke společnosti KALDEWEI dokonale hodí. Ne nadarmo si zakladatelé mnichovského start-upu Vagabundo pro svůj mobilní Tiny House nedávno vybrali KALDEWEI, aby i v koupelně realizovali ztělesnění moderního luxusu.
Design vašich výrobků již získal mnoho dalších ocenění. Kterého z nich si ceníte nejvíce?
Red Dot a IF Design Awards jsou pravděpodobně mezinárodně nejuznávanější a nejprestižnější ocenění, kterými se můžeme pyšnit.
Vaše výrobky jsou vyrobeny ze speciální smaltované oceli KALDEWEI. V čem je tento materiál tak jedinečný? Pracujete na dalších inovacích Vašich výrobků?
Ocelový smalt, to je robustní ocelové tělo s luxusní skleněnou glazurou, které spolu tvoří nerozlučné pouto. Fantastický materiál, který ideálně spojuje luxus a udržitelnost. Tato Luxstainability® je jádrem naší strategické orientace, která má obrovský potenciál, pokud bude zachována symbióza luxusu a udržitelnosti.
Podnikatelská činnost vyžaduje mnoho investic. Do čeho společnost KALDEWEI nejvíce investuje a jaké investice plánuje do budoucna?
Moderní luxus, který odpovídá duchu doby, musí zahrnovat udržitelné myšlení, podnikání a jednání. Proto i nadále investujeme ve smyslu klimatické neutrality a ochrany životního prostředí. A samozřejmě do nových, inovativních výrobků v souladu s naším krédem Luxstainability®.
Vaše společnost je známá svou odpovědností k životnímu prostředí. Jak důležitá je pro vás osobně otázka udržitelnosti a co jako společnost děláte pro co největší ochranu přírody a klimatu?
Ke společnosti KALDEWEI jsem přišla v neposlední řadě kvůli udržitelným výrobkům. Máme to štěstí, že náš materiál odpovídám zásadám recyklačního cyklu. Společnost KALDEWEI se drží své strategické orientace na udržitelnost a v rámci odvětví vyvíjí průkopnickou činnost:
V roce 2021 jsme jako první výrobci zařízení koupelen podepsali „Science Based Targets“ a vydali se na cestu ke klimaticky neutrální výrobě. S novou limitovanou edicí KALDEWEI nature protect z oceli se sníženým obsahem CO2 jsme k tomuto cíli výrazně přiblížili. A profitují z toho i naši partneři ve stavebnictví, protože díky koupelnovým řešením KALDEWEI nature protect mají stavební projekty výrazně nižší uhlíkovou stopu. Nový fotovoltaický systém ve výrobním závodě v Ahlenu zajišťuje udržitelné a nezávislé dodávky energie. Úspory energie jsou však také cílem inteligentního vývoje výrobků, jako je například nový sprchový profil KALDEWEI Heat Recovery, žlab s integrovanou rekuperací tepla.
Dlouholeté partnerství s WWF Německo navíc spojuje síly v boji proti plastům, aktuálně v projektu opakovaně použitelných obalů v hotelnictví, obchodě a logistice. Osobně se samozřejmě také snažím žít udržitelně, počínaje vědomým využíváním našich zdrojů a konče nakupováním bez obalů. Za každého jednotlivce to možná není mnoho, ale záleží na celkovém výsledném součtu. Věnuji proto pozornost takovým věcem, jako jsou opakovaně použitelné obaly nebo velmi pragmaticky efektivní management cestování při služebních cestách.
Jste zastoupeni ve více než 80 zemích. Liší se preference zákazníků v různých částech světa? Liší se například poptávka Evropanů od poptávky na americkém nebo asijském trhu?
Ano, samozřejmě, každá země má vlastní technologii připojení, různé normy a odlišnou legislativu. Musíme je respektovat a zohlednit místní podmínky. Například ve Velké Británii jsou více žádané koupelnové výrobky, které fungují na malém prostoru, ale v žádném případě nejsou designově horší. Kromě toho se vkus a kulturní zvyklosti jednoduše velmi liší. Není pochyb o tom, že ve Spojených arabských emirátech jsou žádané zcela jiné barvy a dekory než ve Francii.
Jak je česko-slovenská filiálka vnímána v Německu?
Česko-slovenská filiálka je silným pilířem společnosti KALDEWEI, dobře v zemi zakotvená. A je jako stálice také vnímána.
Ať chceme, nebo ne, jsme spojeni s přírodou a naše touha po její blízkosti roste čím dál víc. To je znát i v moderním přístupu k developerské výstavbě. Dokonalým příkladem propojení přírody s bydlením je rozsáhlý projekt Green Village společnosti Real-Treuhand. Rozkvétá nedaleko Benešova a zámku Konopiště a aktuálně je hotová 2. etapa, která nabízí 25 rodinných domů ihned k nastěhování s dispozicí 4–5kk. Unikátních projektů má však společnost Real- Treuhand připraveno více.
Působí v oboru pojišťovnictví už víc než 25 let. Největší radost má z dobrých výsledků a spokojenosti klientů i zaměstnanců. Ostatně za největší úspěch považuje právě to, když jsou lidé v jeho okolí a ve firmě šťastní, zdraví a úspěšní. Sám si kondici udržuje svými oblíbenými sporty, mezi něž patří jízda na horském kole, lyžování, běh a golf. To mu také dodává dobrou náladu. Snad i proto je jeho nejoblíbenější historickou osobností český domnělý vědec a všeuměl Jára Cimrman. Nejvzdálenější destinací, kterou navštívil, je však země skutečná – Jihoafrická republika.