Ze Smíchova vyjíždějí legendární vozy už 30 let
15. 02.2023
Legendy silnic si na Smíchově užívají vzornou péči
Mít skvělý vůz je snem každého kluka. Splnit si jej může sice až v dospělosti, ale o to víc si ho cení, zvlášť když se mu podaří získat dvoustopého miláčka sportovní značky. Některé z nich mají v Praze už tradiční domov na Smíchově. Autosalon s hrdým názvem Porsche Praha-Smíchov vede Vlastimil Fric. Rozhovor s ním dokládá, že se v oblasti prodeje nových a ojetých vozů i péče o ně stále něco děje. A co je hlavní, ve prospěch zákazníka.
Autosalon Porsche Praha-Smíchov patří k nejdéle působícím prodejcům vozidel v České republice. V čem držíte prim a jak začala historie prodeje vozů ve Vrchlického ulici na Smíchově?
Porsche Praha-Smíchov má ze všech provozoven sítě Porsche Inter Auto CZ nejdelší tradici. Byla otevřena na podzim roku 1992 a tehdy začala – ještě v provizorních podmínkách – pod názvem Porsche Inter Auto Praha prodávat a servisovat osobní automobily Volkswagen, Audi a Porsche. Můžeme říci, že již v polovině devadesátých let minulého století byla firma Porsche na Smíchově etalonem špičkové péče o zákazníka nejen v oblasti prodeje, ale i servisu.
V roce 1996 jsme přijali rychle se rozvíjející koncernovou značku Škoda. Celá firma již nesla současný název Porsche Praha-Smíchov. Do života byl uveden další projekt rozšíření provozovny Porsche Praha-Smíchov o samostatné exkluzivní prostory značky Audi. Od května roku 2001 poskytuje toto rozhodnutí zájemcům i stávajícím zákazníkům možnost vnímat maximální míru identity s každou ze značek. Vlastní showroomy v té době získaly i oddělení ojetých vozů a značka Porsche, která se však v roce 2009 přestěhovala do zcela nového Porsche centra na Proseku. Od roku 2012 jsme jediným autorizovaným prodejcem a servisem vozů Bentley v České republice. V roce 2015 jsme se zároveň stali na území České republiky jediným autorizovaným prodejcem a servisem vozů Lamborghini.
Společnost Porsche Inter Auto, s kterou je váš autosalon úzce svázán, je v prodeji automobilů velmi úspěšnou. Mohl byste ji více přiblížit?
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřiná společnost rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů nejen v Evropě, ale i po celém světě. Naše společnost Porsche Inter Auto CZ je importérem značky Porsche, výhradním zastoupením Bentley a Lamborghini a jedním z největších prodejců vozů Volkswagen, Audi, SEAT a Škoda v České republice. Disponujeme jedním z největších skladů nových vozů a také nepřeberným množstvím ojetých vozů v nabídce našich autobazarů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 25 000 kusů nových a ojetých automobilů. V České republice v současné době zaměstnáváme více než 800 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti.
Jaké značky a druhy vozů u Porsche Praha Smíchov prodáváte?
Za dobu naší působnosti jsme se především díky široké nabídce kvalitních služeb a profesionálnímu přístupu stali vyhledávaným partnerem při nákupu a servisu vozů Volkswagen, Škoda, Audi, užitkových vozů Volkswagen a luxusních značek Lamborghini a Bentley. V oblasti servisu též značky Seat. V našem areálu najdete také zajímavý projekt PIA Market, který nabízí ojeté vozy jasně deklarovaného původu s přesně definovaným technickým stavem. Mohu tedy říct, že uspokojíme tu nejširší klientelu.
Značky Bentley a Lamborghini jsou velmi exkluzivní. Každá je ale trochu jiná. Jak byste jednoduše zákazníkům vysvětlil rozdíl mezi těmito vozidly?
Máte pravdu, každá značka je odlišná. Zatímco vozy tradiční značky Bentley jsou využívány klienty denně bez ohledu na počasí nebo účel jízdy, vozidla Lamborghini jsou hračkou do pěkného počasí a pro bezstarostnou jízdu třeba na kávu nebo za zálibami. Řada zákazníků Lamborghini s první podzimní mlhou a deštěm svého miláčka dokonce zazimuje. To samozřejmě neplatí pro zákazníky, kteří mají ve své garáži vrcholné SUV Urus. S tímto vozem si užíváte supersportovní jízdu po celý rok. Máme samozřejmě mnoho klientů, kteří vlastní vozy obou značek. Celá řada zákazníků dnes vnímá tyto vozy dokonce jako investiční příležitost, a to zejména v případě limitovaných edicí.
Pro vozy Lamborghini a Bentley chystáte i speciální autosalon. Kde jej zájemci naleznou a na co se v něm mohou těšit?
Chystáme nové prostory nejen pro značky Lamborghini a Bentley, ale i pro naši další prémiovou značku Porsche. V tuto chvíli mohu pouze prozradit, že to naši klienti nebudou mít z pražského Smíchova, kde nás mohou navštěvovat řadu let, daleko. Bude se jednat bezesporu o místo, kde si zákazníci a příznivci zmíněných značek přijdou na své a kde se při prodeji i servisu těchto vozidel budeme snažit ještě překonat jejich dosavadní zkušenosti s těmito vozy. Klienti se mají rozhodně na co těšit, připravujeme pro ně autosalon s velkým A.
Co vás osobně přivedlo k tomu, že se věnujete prodeji vozidel?
Byl jsem ve správný okamžik na správném místě. Pocházím z Domažlic, z malého okresního města u hranic s Německem. Od mládí jsem byl jako každý automobilový fanoušek fascinován prvními dovezenými vozy značky Volkswagen, jako například Polo, Golf a Passat, které byly naprosto odlišné od nám doposud známých tradičních značek na našich silnicích. Na přelomu let 1999 a 2000, kdy byl v Domažlicích otevřen nový moderní autosalon značky Volkswagen, jsem si řekl, že když „Golfa“ nemám doma, tak se budu alespoň podílet na tom, aby z něj měli radost jiní. Odpověděl jsem na nabídku pozice prodejce nových vozů a usiloval jsem o ni tak dlouho a urputně, až jim nezbývalo nic jiného než mě přijmout. ???? Tam započala moje více jak dvacetiletá bohatá kariéra u automotive. Nyní si plním se značkami Bentley a Lamborghini sen každého milovníka a obdivovatele sportovních automobilů.
Když jste obklopen tolika kvalitními vozy, je jasné, že je pro vás automobilismus velmi záživným koníčkem. Na jaké další záliby najdete ve svém volnu čas?
Snažím se samozřejmě velké pracovní vytížení vybalancovat s volným časem a osobním životem, s rodinou rádi cestujeme a společný volný čas nejraději trávíme v přírodě. Velice rád sportuji a vyhledávám společnost přátel, se kterými je mi nad skleničkou dobrého vína dobře. Momentálně je pro mne ale největším koníčkem roční syn. Mohu mít špatnou náladu nebo být unavený, ale on mi jí vždy spolehlivě zlepší a dobije baterky.
V nabídkách automobilek je znát, že se trh s vozidly po období covidu oživuje. Produkuje se i více novinek? Jak to u vás například vypadá s uspokojením zájmu zákazníků?
S pokorou musím říci, že se v období covidové pandemie segment luxusních vozů nikdy nepropadl, ani nestagnoval. Naopak dnes můžeme říci, že toto období odstartovalo nevídaný zájem o tento typ vozů. Pokud hovoříme o novinkách, automobilky mají obecně uvedení nového modelu naplánované s několikaletým předstihem, v době covidu-19 tedy mohlo dojít jen ke krátkodobému posunu uvedení nových modelů, který byl pandemií způsoben. Tento rok tedy značka Bentley představila nové výbavové linie Azure a S napříč všemi modely, nový model Bentayga EWB (Extended Wheel Base) s prodlouženým rozvorem a veliké úspěchy máme s hybridním pohonem u vozů Flying Spur a Bentayga. Lamborghini uvedlo deriváty bestselleru Huracan s označením Tecnica, STO a Sterrato. K ukončení prodeje modelu Aventador uvedlo limitovaný model Ultimae a třešničkou na dortu byl v letošním roce okamžitě vyprodaný model Countach, který byl celosvětově nabízen v desítkách kusů. V dnešních dnech očekáváme první zákaznické vozy modernizovaného modelu Urus, který je naším nejprodávanějším vozem značky Lamborghini. Jak jsem již zmínil, zájem je obrovský, ale výrobní kapacity a dodávky vozů jsou omezené. Proto kdo chce pořídit automobil Bentley či Laborghini, neměl by otálet.
Autosalon už v současnosti není jen pouhou prodejnou. Jaké služby poskytuje právě Autosalon Porsche Praha Smíchov svým zákazníkům?
Za svůj profesní život jsem měl možnost se seznámit s celou řadou projektů ve stylu „pouhé prodejny“ automobilů. Naše společnost od začátku svého působení nabízí komplexní služby v oblasti prodeje a servisu automobilů. Od prodeje vozu přes jeho financování a pojištění, servisování a opravy při pojistných událostech až po jeho výkup a opětovný prodej dalšího vozu zákazníkovi. To vše s respektem a individuálním přístupem ke všem očekáváním a potřebám klienta.
Čeští zákazníci si rádi dopřávají a rádi si připlatí za výbavu. Vy jim nabízíte i zajímavou službu individualizovat sériově vyráběný vůz. V čem spočívá taková proměna automobilu a jak ji lze v autosalonu zrealizovat?
Ano, je to tak. Když už se zákazník rozhodne pro naše luxusní značky, zpravidla nezůstane u standartní sériové výbavy. Klienti se chtějí odlišit, být jedineční a originální a často jsou to právě individuální přání jako barvy exteriéru, barevné kombinace a materiály v interiéru, či dokonce vyšití jmen, znaků nebo symbolů na sedačky vozidla. Dokonce jsme nechávali zákazníkovi vyšít i rodinný erb. Programy Ad Personam u Lamborghini a Mulliner u Bentley slouží právě ke splnění všech přání individualizace vozů našimi klienty. Základní individualizaci jsme schopni nabídnout zákazníkovi v našich salonech, pokud jsou to věci skutečně ojedinělé a náročné, tak dochází ke konfiguraci a vizualizaci ve virtuálním studiu či dokonce přímo v továrním závodě.
Jaké tendence ve vývoji prodeje aut v moderní době vidíte? Jaká budoucnost stylu prodeje vozů čeká autosalony podle vás v budoucnosti?
Vidíme, že dorůstá nová generace zákazníků. Taková, která tráví čas na sociálních sítích, v digitálním světě, kde chce sdílet, komunikovat, nakupovat. Pro ně je klasická návštěva showroomu již něčím, co neznají – a tomu musíme přizpůsobit naše prodejní techniky a kanály. Být více aktivní v netradičních prodejních aktivitách. Plánují se proto různé virtuální showroomy a pop-up-story. V zahraničí, kde je mezi mladými jiná kupní síla, tato změna již probíhá. Také vliv influencerů a ambasadorů těchto značek je veliký. Pokud se tedy někdo na sociálních sítích dozví o tom, jak je Bentley GT skvělé, mnohdy je to impuls k tomu, aby o koupi začal přemýšlet – a pár kliky je přímo na stránkách prodejce. To je neskutečná síla. Pak už je to naše práce. Přesto máme od výrobců potvrzeno, že se značky jako Bentley, Lamborghini a Porsche budou i nadále prodávat tradičně s návštěvou našich, byť moderních salonů, s předváděcí jízdou a vytvářením si osobního vztahu mezi klientem a prodejcem. To jsou ty správné emoce.
Fotogalerie
Podobné články
-
-
-
Tisíce zážitků
Jedna z nejkrásnějších horských scenérií Dolomit se otevírá z italského městečka Ortisei. Fascinujícímu výhledu se můžete oddávat třeba z pohodlí skvěle hodnoceného hotelu Gardena Grödnerhof Hotel & Spa. Po tři generace jej vede rodina Bernardi, která své hosty hýčká perfektním servisem, skvělými službami a dokonalou kuchyní včetně michelinské restaurace Anna Stuben.
05. 12.2024